Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja Dostępności
Deklaracja Dostępności
Reset
Reset

KSZTAŁCENIE

KSZTAŁCENIE

Publiczna Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Ratowicach

jest placówką zdiagnozowaną na wysokim poziomie dydaktycznym, stwarzającą każdemu uczniowi szansę rozwoju i umożliwiająca osiągnięcie sukcesu.

 

1.      Program nauczania

Program nauczania będzie tak dobrany, aby zapewniał:

  • wszechstronny rozwój ucznia uwzględniający funkcjonowanie w nowoczesnym społeczeństwie informacyjnym,
  • kształcenie umiejętności posługiwania się językiem ojczystym,
  • kształcenie kreatywnej postawy wobec kultury swojego narodu,
  • kształcenie umiejętności logicznego myślenia i stosowania wiedzy w praktyce,
  • kształtowanie u uczniów nawyku dbałości o zdrowie własne i innych ludzi,
  • kształtowanie umiejętności tworzenia środowiska sprzyjającego zdrowiu,
  • przygotowanie ucznia do rozumienia procesów zachodzących w społeczeństwie polskim i na świecie.
2.      Organizacja procesu kształcenia

Procesy dydaktyczne będą organizowane w oparciu o współpracę między nauczycielami, rodzicami i dyrekcją szkoły. Sukcesywnie będziemy przeprowadzać badanie osiągnięć edukacyjnych uczniów, analizować i wdrażać wnioski wypływające z analizy diagnoz i egzaminów zewnętrznych. Uczniom i rodzicom będą regularnie dostarczane informacje na temat przyrostu wiedzy i umiejętności uczniów. Dodatkowo będziemy promować osiągnięcia uczniów i szkoły.

3.      Przebieg procesu kształcenia

Przebieg procesu kształcenia będzie się opierał na:

  • stosowaniu różnorodnych metod motywowania ucznia,
  • stosowaniu nowoczesnych metod nauczania,
  • wprowadzaniu innowacji i eksperymentów edukacyjnych,
  • rozwijaniu kompetencji informatycznych,
  • stosowaniu pracy projektowej i włączaniu w nią uczniów,
  • organizowaniu wycieczek edukacyjnych i innych,
  • stwarzaniu warunków do organizacji innowacji i eksperymentów edukacyjnych,
  • wspieraniu uczniów o szczególnych potrzebach edukacyjnych,
  • stwarzaniu warunków do rozwoju zainteresowań i uzdolnień uczniów poprzez organizowanie  różnorodnych zajęć pozalekcyjnych oraz konkursów,
  • stałym monitorowaniu realizacji podstawy programowej,
  • analizie i weryfikacji szkolnych programów nauczania,
  • dostosowaniu treści programowych do możliwości i potrzeb uczniów,
  • przejawianie inicjatyw dotyczących atrakcyjności i efektywności prowadzonych zajęć,
  • mobilizowanie uczniów do udziału w konkursach i zawodach,
  • indywidualnym podejściu do nauczania i ucznia,
  • formułowaniu i wdrażaniu wniosków z analizy osiągnięć uczniów,
  • wskazywaniu metod i sposobów uczenia się,
  • promowaniu czytelnictwa,
  • wdrażaniu nauki j. angielskiego już w oddziałach przedszkolnych,
  • systematycznym kontrolowaniu osiągnięć uczniów poprzez sprawdziany wewnątrzszkolne,
  • wspieraniu rozwoju dziecka młodszego.
4.      Efekty kształcenia

Zamierzonymi efektami kształcenia będą:

  • osiąganie przez uczniów bardzo dobrych wyników w konkursach i zawodach sportowych,
  • uczestniczenie przez znaczną część uczniów w różnorodnych zajęciach pozalekcyjnych organizowanych na terenie szkoły;
  • przyrost wiedzy i umiejętności uczniów widoczny w wynikach sprawdzianów wewnątrzszkolnych.
5.      Równość szans

Szkoła będzie zapewniała wyrównywanie szans edukacyjnych wszystkim uczniom poprzez:

  • indywidualizację procesu nauczania,
  • organizowanie zajęć przedmiotowych wyrównujących braki uczniów słabszych,
  • dbanie o właściwą adaptację dziecka młodszego, obejmując je szczególnym wsparciem ze strony nauczycieli i specjalistów,
  • objęcie wszystkich uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych zajęciami specjalistycznymi prowadzonymi przez psychologa, pedagoga, logopedę, terapeutę integracji sensorycznej.
Data dodania: 2020-01-01 18:20:58
Data edycji: 2020-09-14 19:09:09
Ilość wyświetleń: 893
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej