kształci i wychowuje uczniów odpowiedzialnych za siebie i innych,
wychowuje w dobie patriotyzmu, umiłowania ojczyzny, szacunku dla symboli, barw narodowych, tradycji i zwyczajów.
kształci uczniów myślących logicznie, kreatywnych,
kształci uczniów uczących się przez całe życie, umiejących wyszukiwać potrzebne informacje,
rozwija uczniów intelektualnie, fizycznie i moralnie,
naucza przez wysoko wykwalifikowaną kadrę,
opiera współpracę z uczniami i rodzicami na zasadzie partnerstwa,
stwarza możliwości ciągłego rozwoju uczniom i nauczycielom,
stwarza warunki rozwoju kompetencji cyfrowych,
stwarza warunki nauczania innowacyjnego i eksperymentalnego,
jest przyjazna dla ucznia, rodziców i nauczycieli,
współpracuje ze środowiskiem lokalnym.
Wizja szkoły
Pragniemy, aby w naszej szkole:
panowała przyjazna atmosfera, oparta na kulturze osobistej naszych uczniów, nauczycieli i rodziców,
uczniowie respektowali prawa szkolne, a także nauczyli się szacunku dla historii, tradycji i kultury,
uczniowie nieśli bezinteresowną pomoc swoim koleżankom i kolegom, a także innym potrzebującym,
rodzice aktywnie uczestniczyli w procesie wychowania dzieci oraz współpracowali i wspierali nauczycieli w pracy, pomagali rozwiązywać szkolne problemy,
spełnione były wszystkie wymogi bezpieczeństwa i higieny,
pracownicy, uczniowie i rodzice dbali o jej estetykę,
nauczyciele stale podnosili swoje kwalifikacje i umiejętności, poprzez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego i w ten sposób gwarantowali wysoki poziom kształcenia,
nauczyciele cieszyli się autorytetem, dzięki swej sprawiedliwości, kompetencji i konsekwencji,
nauczyciele wspierali uczniów w ich rozwoju fizycznym oraz intelektualnym,
stale podwyższano jakość pracy poprzez analizę potrzeb i oczekiwań rodziców oraz wprowadzanie zmian jakościowych na jej podstawie,
uczniowie mieli gwarancje osiągnięcia standardów edukacyjnych,
promowano jej osiągnięcia w środowisku lokalnym i działano na jego rzecz,
pozyskiwano środki i sojuszników działań mających na celu rozwijanie oferty edukacyjnej,
edukacja przebiegała w dobrze wyposażonych, zmodernizowanych salach lekcyjnych,
edukacja przebiegała z wykorzystaniem technologii informatycznych, a uczniowie i nauczyciele korzystali z różnych źródeł informacji,
funkcjonował łatwy dostęp do informacji, a przepływ informacji był efektywny,
każdy uczeń miał szansę osiągać sukcesy edukacyjne,
nauczyciele rozpoznawali indywidualne potrzeby i możliwości edukacyjne uczniów oraz indywidualizowali na tej podstawie proces kształcenia,
organizowane były zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia, a także atrakcyjne zajęcia pozalekcyjne promujące szkołę,
uczniowie mieli możliwość uczestnictwa w konkursach w zależności od uzdolnień,
organizowane były spotkania z ciekawymi ludźmi w celu poznawania różnych zawodów oraz miejsc na świecie,
uczniowie mieli zapewnioną opiekę pedagoga, psychologa, logopedy, pielęgniarki, terapeuty integracji sensorycznej oraz w miarę potrzeb nauczycieli wspomagających,
uczniowie byli wrażliwi na otaczający nas świat, mieli bliski kontakt z przyrodą, kulturą i sztuką,
dyrektor wspierał nauczycieli w ich pracy, doceniał zaangażowanie, sprawnie rozwiązywał konflikty i organizował pracę szkoły.